Entah bagaimana untuk aku mulakan kisah hidup ini.........Mungkin agak terlalu lama untuk aku menulis entry di blog ini....mungkin kebelakangan ini jari jemari ku terasa berat untuk menaip sesuatu untuk aku kongsikan.....tapi hari ini tarikh 18 November 2009 adalah satu lagi tarikh yang amat penting buat diriku.Entah mengapa pagi itu hatiku rasa berat untuk membuat pemeriksaan doktor, sedangkan ianya penting untuk pengesahan jawatanku.... Klinik Ruslan Amin menjadi saksi buat diriku.......aku dikhuatiri mengalami msalah jantung....yang pasti aku ingat nama saintifiknya CARDIOL MEGALY..... saiz jantung aku sangat besar jika dibandingkan dengan lebar rsusuk ku.... Bila mendengar kata kata dari DR Rosdi hampir saja aku menitiskan air mata.....aku kelu.......tidak berdaya seolah olah tidak percaya apa yang berlaku........penjelasan dari Dr Rosdi sudah cukup mematahkan semangatku...... aku perlukan rawatan susulan untuk memastikan masalah yang aku hadapi......aku perlukan treatment awal.....JANTUNG ku tidak normal...... Fikiran ku sangat bercelaru......setiap penjuru otak ku mengingati masa lalu.....barulah aku sedar sudah 27 tahun aku hidup di pinjamkan oleh NYA......Ya Allah ya Tuhanku...... besarkah dosa yang aku lakukan di dunia ini........kenapa Engkau beri aku dugaan yang teramat hebat ini.....sehingga hampir tidak sanggup untuk aku menerima kenyataan ini. Ya Allah sungguh besar dugaan mu kali ini buatku..... Ya Allah tidak kah Engkau tahu aku adalah manusia yang sangat lemah ...insan yang sangat kerdil..... tidak berdaya untuk menghadapi dugaan mu yang sangat dahsyat ini..... Ya Gaffar YA Alim...Engkau berilah aku kekuatan untuk menghadapi dugaan mu ini.... Berilah aku sifat sabar seperti mana Engkau berikan kepada RAsul mu......Engkau tabahkan lah hati ku........engakau permudahkanlah urusan ku........agar aku mudah menempuhi dan mengharungi dugaan dari mu Ya Allah.........Ya Allah ya tuhanku ampunkanlah dosa dosaku ...........sesungguhnya aku insan yang lemah dan leka..........mudah terpengaruh dengan dugaan syaitan..........Ya Allah ya Tuhanku engkau tetapkanlah iman ku agar aku mudah menerima ketentuan takdir yang Engkau telah tetapkan....... Wahai Tuhanku.....aku merayu padamu Ya Allah... panjangkan lah usia ku.....bantulah aku untuk mencari keredhaan mu ......... namun sekiranya sudah tertulis di sidhratul Muntaha bahawa usiaku sudah tidak lama lagi........aku mohon pada mu Ya Allah engkau perkenankanlah hajatku untuk menyempurnakan tuntutan islam ku.......berilah aku peluang untuk bersujud dengan mu di Masjid Nabawi..........masjid yang sangat engkau agungkan...... Ya Allah aku mohon padamu Ya Allah sekiranya di saat Engkau menghantar malaikat Izrail untuk menjemputku engkau dekatkan lah aku dengan iman......Engkau permudahkan lah lisan ku Ya Allah  agar mudah aku mengucapkan kalimah mu Ya Allah...engkau jauhkanlah aku dari godaan syaitan.............Ya Allah sesungguhnya aku sedar siapa aku di sisimu Ya Allah..........buat insan yang mengenali diriku.......maafkan lah diriku......... aku mohon pertolongan doakan kesejahteraan dan kesihatan ku........ Rasanya sampai sini sahaja yang dapat aku kongsi kan...........